tjiho !

Idag så har det varit en skapligt bra dag :)
Enda tills jag skulle gå hem från mamma med Ludde.
Så fort vi kom utanför dörren så gick det förbi hundar då blev Ludde knäpp som vanligt när han ser andra hundar :( men brottade omkull honom så han skulle ge sig men icke sa nicke! Han fortsatte och hålla på att kämpa emot mig, till sist så blev jag så besviken på honom för att han inte lyssnade på mig så jag gav upp och gick in och lämnade han vid mamma igen så grät jag som en toka hela vägen hem. Känner mig så besviken på mig själv...
Jag kan hantera en häst på 500-600kg men jag klarar inte ens av att gå på en promaned med min egen hund! Jag orkar verkligen inte hålla på att bråka mer med Ludde, jag vill inte gå på nå mer mardrömmspromenader! Men hur i hela friden ska jag få han att sluta bli cp så fort man möter en annan hund ?!
Jag har provat en massa saker men inget funkar på honom....


Har även varit i stallet idag (torsdag) :) Longerade Poppe medan Tobias mockade :)
Sen när jag longerat honom en stund sedan så hoppade jag upp och skrittade runt lite på gårdsplanen.
Ska även rida honom idag (fredag) Fast jag måste justera stiglädern med att göra lite mera hål :P










Nu så fyller min syster 18 år ! Grattis hjärtat ! <3
Idag så blir även Joy 1år :) Grattis till dig

Nu ska jag kolla FB en gång till innan jag går och sover!
'
NattiNatt alla !


Kommentarer
Postat av: kicki

men oj vad fint det blev här =)

mer personligt ;)

kram

2010-02-12 @ 08:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0